Van waar CerAme?
Werken met klei stond al zolang op mijn verlanglijstje en toch nam ik er nooit de tijd voor. Tot ik voor mijn verjaardag een workshop cadeau kreeg. Het waren drie uren waar ik enkel met de klei bezig was, niet met mijn werk, mijn gezin, mijn huishouden, enkel de klei en ik. Een stukje mindfulness.
De klei had me in zijn greep. Ik volgde keramieklessen in het Atelier van CC Strombeek, ging naar het vrije atelier. Twee jaar geleden heb ik me ook ingeschreven in de Academie voor Beeldende Kunsten in Anderlecht. Tussendoor volgde ik enkele Masterclasses van Rudie Delanghe en José Mariscal. Een intense onderdompeling in de wereld van glazuren bij TAK glazuren van Karen en Jan.
Ik wou meer. Meer draaiuren om verder te proberen, te experimenteren, te groeien. Maar ik had thuis geen ruimte om volop te gebruiken. Zo kwam ik dit pand in de Hogesteenweg tegen, onder de toren van de Basiliek. De ruimte inspireerde me en ik nam de sprong.
Waarom niet gelijkgestemde zielen zoeken die samen met mij willen kleien? Durf jij?
Veel klei-plezier,
Ilse
